Cel mai ideal amplificator din lume?
Designerul industrial de renume mondial Andrea Pivetta si-a propus sa proiecteze cel mai ideal amplificator din lume. Rezultatul este amplificatorul Pivetta Opera Only.
Aceasta bestie de amplificator pompeaza o putere revoltatoare de 120.000 W, impartita in sase canale de de 20.000 de wati clasa A. Necesita o alimentare de de 230/400V, 50/60 Hz, 450 Amp(400V).
Avand o inaltime de peste 2 m, o greutate de 1500kg si un design impresionant seamana mai mult cu un fel de dispozitiv futurist de teleportare decat cu un amplificator de putere. Frumusetea sa este egalata doar de specificatii.
Specificatiile Pivetta Opera Only
Iata o descriere de pe site-ul lor:
„Acest amplificator de ultima generatie, fara indoiala superb, are sase transformatoare toroidale cu triplu izolare de 30 kW, 16 diode ceramice 1600V/400A, 216 condensatoare electrolitice din aluminiu Kendeil 6800uf 160 volti, 2112 tranzistoare bipolare de putere, 12 intrari analogice (RCA/XLR) si 6 digitale, 12 canale de iesire si 192 de conexiuni speakON. Este capabil sa produca o putere uimitoare de 120.000 W rms la 8 ohmi (30 kW clasa A). Specificatiile arata configuratii de iesire de 6 x 20.000 W rms sau 12 x 10.000 W rms.
Alte specificatii:
- distorsiune: THD+N 0,002%;
- raspuns in frecventa: 20 – 30.000 Hz;
- S/N: > 115 dB (20 Hz – 20 kHz A-Weighted 8 ohm);
- Sensibilitate de intrare: 11 dBu / castig 30 dB.
Se pare ca ar putea fi nevoie sa aveti propria retea de energie pentru a alimenta acest amplificator, dar daca cheltuiti 1.6 milioane Euro pe un amplificator, probabil ca va puteti permite factura la electricitate.
In constructia acestui aplificator s-au folosit cateva materiale mai speciale cum ar fi: aluminiul de calitate aeronautica si aurul. Impreuna cu asamblarea manuala, pretul acestuia a fost estimat la 1.6 milioane Euro.
Bibliografie:
http://www.onlycreative.it/
https://www.aperionaudio.com/
https://nghenhinvietnam.vn/
Și la ce ar fi util in afara împrăștierii unor manifestanți ?
La concerte?
Nu prea, chiar și pt un stadion e prea mult. Iar acustica spațiului e greu de controlat cu așa ceva.
Pai de ce sa fie greu? Amplasezi boxele unde vrei si le controlezi fie cu un mixer audio analogic fie cu unul digital. Daca nu ma insel, amplificatorul are deja o tableta si sw integrat. Asa se vede in prima poza din articol.
Pai ii nenorocești pe aia de lângă boxe. Iar datorita vitezei sunetului vor fi decalaje aiurea între sunetele percepute de la doua boxe. Fa o schiță de amplasament și ai să vezi singur.
Alimentarea se face direct de la Porțile de fier 1 si 2 puse in paralel ?..
Nu are absolut nici o aplicabilitate, sau doar poate de expoziție ca la amplificatoarele auto de zeci de mii de wati. Chiar o să ma informez să văd cu ce putere se dă pe la Untold sau Tomorrowland.
Per total se da cu puteri mari dar cu multe amplificatoare, cu circuite de reglaj al întârzierilor etc. Dispuse în spațiu, cu reglaje de acustica. Nu e ca la nunta!
La Tomorrowland sonorizarea este asigurata de o firma specializata bineînțeles, nu conteaza cine dar folosesc următoarele:
– 66 bucati de LA12x de 4x2600w 4ohmi;
– 116 bucati LA8 de 4x1800w 4 ohmi;
– 7 bucăți LA4x de 4x1000w 4 ohmi;
Toate cu posibilitatea folosirii si la 2 ohmi si toate cu SMPS universal cu PFC activ.
Din toate astea rezulta o putere de:
LA12X > 171.000X4 = 686.400w;
LA8 > 208.800×4 = 834.400w;
LA4X > 7000×4 = 28.000w;
Toate 3 adunare dau undeva la ~1.500.000 w de amplificatoare dar care nu cred ca stau la maxim
???..asta in 2016..
D’aia se și vând atâtea proteze auditive. ORListii să prospere!
Asta e bun când ai un vecin care te seaca cu manele, pui niște Slayer. Merge și dacă vecinii sunt în satul vecin.
Și dacă nu tine structura casei ?
Nu cred ca e construit pentru uz casnic.
Intradevăr este doar pentru uz profesional, are mare succes la firmele de demolări mai mult sau mai puțin controlate..
Daca era facut pe lampi, ma intreb cam cum arata, hmm..
Daca vă uitați prin istoria radioului o să vedeți că au existat stații de radio cu puteri de 1000kW și peste.. cu tuburi!
La Bod, jud. Brașov emițătorul avea 2000 kw. Însuși Marconi a asistat la montarea lui 1933. Emițătorul de la Tancabesti langă București avea 1.5MW prin anii 90. Oamenilor din împrejurimi li se aprindeau neoanele prin case, iar unii detectau sunetele în diverse obiecte, burlane, garduri.
Ar fi interesant de scris un articol despre evenimentul asta.
Cred ca cei cu casele din jurul antenei pot povesti o grămadă despre aceste fenomene. Însă e de domeniul trecutului, în prezent nu mai exista AM ci e digital cu puteri reduse în jurul a 250 kw, nici finalii analogici cu tuburi de vacuum nu mai sunt, au fost înlocuite cu sisteme Harris cu tranzistori, pe digital. Nu mai ai cum sa ‘auzi’ muzica în burlanul casei, ca nu mai e emisie analog în AM. Unora ‘le cantau’ și măselele de metal în gura.
La vremea respectivă existau hărți cu direcții optime de propagare (la care au contribuit mult și radioamatorii) și au fost și ele luate în calcul. Plus pozitia „strategică”!
Uite un exemplu in care se poate ”prinde” sunetul analog direct din curentul de radioemisie care trece prin mastul radiant. https://www.youtube.com/watch?v=b9UO9tn4MpI
Eu sunt mistret. Adica nu stiu. Citez: „In constructia acestui aplificator s-au folosit cateva materiale mai speciale cum ar fi: aluminiul de calitate aeronautica si aurul.” Cu aurul am idei unde s-a pus. Dar de ce Al?
Presupun c-au folosit aluminiu 6061 pentru conductivitate termica mare si rapida.
Caracteristicile distinctive ale acestui aliaj sunt: luminozitate, ductilitate, tenacitate buna, rezistenta la abraziune, coroziune si stres ridicat.
Păi eu cred că foarte puțini particulari pot să-și permită așa ceva!
Și cred că și mai puține locuri sunt, in afară de stadioane, aeroporturi sau gări centrale unde se poate monta si folosi la intreaga capacitate fără a incălca legile „anti-poluare fonică” existente. Cred că este lucru făcut „de amorul artei”..