Proiectul prezentat are la baza circuitul integrat 555. Prin intermediul celor 3 tranzistori (T1,T2,T3) si a condensatorului C2, circuitul "pompeaza" energie bateriei de incarcat. Condensatorul C2 acumuleaza aproximativ 10V prin intermediul tranzistorului T3 si a diodei D2. Cand acesta este incarcat, tranzistorul T1 il inseriaza pe acesta cu bateria de incarcare.
Astfel, energia transferata bateriei de incarcat este suficienta pentru a oferi un curent de incarcare de circa 900mA. LED-urile sunt adaugate in circuit pentru a preveni deschiderea celor doi tranzistori in acelasi timp.
Circuitul produce aproximativ 900mA "curent de incarcare". Din acest motiv, tranzistorii trebuie sa fie montati pe radiatoare de aluminiu. Pentru o functionare optima, este recomandat ca si diodele sa fie montate pe radiatoare.
Lista de componente necesare:
1 x Placa de test tip breadboard + fire de legatura
1 x R1 = 22k
1 x R2 = 470R
1 x R3 = 470R
1 x R4 = 22k
1 x C1 = 100nF
1 x C2 = 2200uF
2 x LED-uri
1 x T1 = BC557
1 x T2 = BC651
1 x T3 = BC651
1 x D1 = 1N4007
1 x D2 = 1N4007
1 x LM555
2 x contacte terminale
!!! Atentie, montajul are nevoie de radiatoare pentru tranzistorii T2 si T3.
Kitul electronic mai contine un manual in care, pe langa schema electronica, mai gasim si configuratiile pinilor pentru componentele mai complexe folosite.
Poate esti interesat si de:
Revista Tehnium 4/2004
Revista Conex Club 05/2006
Vu-metru cu tranzistori
Monitorizare consum baterie masina cu LM3914