Ce prezinta articolul?
Acest articol face o descriere detaliata a brevetelor de inventie pentru bicicletele electrice din anul 1932 pana in 1975, apartinand urmatorilor inventatori: Philips & Simplex (1932), Juncker (1933), T. M. McDonald (1938), Argyris Stefanos (1946), Panasonic (1975) si Augustus B. Kinzel (1975).
1932 – Bicicleta electrica Philips & Simplex
In anii ’30, bicicletele electrice au inceput sa fie ceva mai mult decat o creatie bizara a unui inventator vizionar.Multe companii europene mari au inceput sa produca E-Bike-uri, printre care si Phillips. Aceasta era deja o companie foarte populara la acea vreme, in special in domeniul radio. In 1932 vandusera deja un milion de radiouri in intreaga lume.
Tot in acel an au decis sa-si extinda piata in domeniul bibicletelor electronice, astfel ca, au facut echipa cu Simplex (o companie care producea biciclete obisnuite). Singurul lucru pe care il stim despre acest model, este ca avea o baterie de 12V.
1933 – Bicicleta electrica Juncker
In 1933, apare la Amsterdam bicicleta electrica Juncker fabricata de compania cu acelasi nume, insa nici acest model nu a captat atentia oamenilor din acea vreme. Modelul este destul de greu, daca luam in considerare ca bicicleta cantarea 50 de kilograme fara baterie. De asemenea, cadrul era consolidat pentru a suporta sarcina suplimentara a motorului si bateriei. Incarcarea bateriei dura o zi intreaga si oferea o autonomie de 40 km. Doar aproximtiv 100 de astfel de biciclete au fost fabricate.
1938 – Bicicleta electrica McDonald (brevetul nr. US2179418)
Brevetul de inventie pentru acest model a fost depus in anul 1938, urmand ca in 1939 acesta sa fie acceptat (acordat). Luand in considerare ca 1939 a fost anul in care a inceput cel de-al doilea razboi mondial, este de inteles ca nici acest model nu a castigat prea multa notorietate la acea vreme.
Este cel mai timpuriu model gasit avand motorul electric amplasat pe axul rotii din fata si bateria amplasata central-jos oferind o distributie a greutatii mai buna. De asemenea, foloseste un motor pe inductie in locul unuia cu magneti permanenti.
1946 – Bicicleta electrica – Stefanos (brevetul nr. US2457430)
In 1946, Argyris Stefanos aduce un nou design al bicicletelor electrice folosind un motor cilindric montat pe cadrul central care antreneaza lantul pedalier, astfel incat motorul sa nu fie rotit invers atunci cand „puterea” este oprita si bicicleta pedalata. De asemenea, bateria este amplasata pe cadrul rotii din spate.
1975 – Bicicleta electrica – Panasonic
Urmatorul concept de biciclete electrice a venit patru decenii mai tarziu. Fondatorul Panasonic, Konuske Matsushita, a introdus personal o bicicleta electrica in Japonia la inceputul anilor ’70, insa modelul nu a fost produs in serie. Practic, a fost momentul cand tehnologia japoneza intra in scena. Modelul era alimentat de o baterie cu plumb, uriasa, de 24V, amplasata sub sa, iar mecanismul de antrenare al motorului este amplasat direct pe lant. Conceptul era similar cu cel aparut ulterior, in anul 1979 (cel din poza atasata).
1975 – Bicicleta Kinzel (brevetul nr. 3884317)
In acelasi an in care apare prototipul de bicicleta Panasonic, Augustus B. Kinzel vine cu un nou design de E-Bike, unul cu putere redusa dar cu cateva caracteristici interesante.
Generatorul era montat pe axul pedalier si alimenta o baterie de dimensiuni mici, amplasata in spatele scaunului. Practic, pedaland pe un teren plat, se incarca bateria, iar cand se urca in panta, cele doua moatoare mici (16A, 16B) ofereau cateva minute de asistenta.
Surse: