Ce prezinta articolul?
Acest articol face o descriere detaliata a brevetelor de inventie pentru bicicletele electrice din anul 1898 pana in 1917, apartinand urmatorilor inventatori: Gordon J. Scott (1898), John Schnepf (1899), Albert Haensel (1900) si Howard Hughes (1917).
In articolul precedent, am discutat despre inventiile de biciclete si tricicluri electrice brevetate intre anii 1881 si 1897. S-au descris brevetele / modelele urmatorilor inventatori: Gustave Trouve (1881), Henri de Graffigny (1892), Ogden Bolton Jr. (1895), James O’Brien (1896) si Hosea W. Libbey(1897). Click aici pentru a citi articolul precedent.
1898 – Bicicleta Scott (brevetul nr. US598819)
Acest concept brevetat de Gordon J. Scott in 1898, este unul oarecum ciudat, in sensul ca, pedalele rotesc un generator (dinam), amplasat in zona de mijloc al cadrului, care alimenteaza un motor mic amplasat sub sa.
Acesta la randul lui, cu ajutorul unei curele de transmisie (sau lant), andreneaza roata din spate a bicicletei. Ciudat este ca nu exista un lant care sa conecteze butucul pedalier cu roata din spate. Design-ul a fost recent reconstruit de pasionati si s-a dovedit inefiecient.
1899 – Bicicleta Schnepf (brevetul nr. US627066)
Acest model, brevetat de John Schnepf in 1899, foloseste un motor cu tractiune directa amplasat deasupra rotii din spate. Astfel, putem spune ca este prima bicicleta cu antranare prin frictiune. Ulterior brevetul lui John Schnepf s-a dezvoltat in 1969, cu ajutorul lui G.A. Wood Jr., care a patentat bicicleta in 4 viteze.
Transmisiile prin frictiune sunt transmisii mecanice la care miscarea de rotatie si momentul de torsiune se transmit, de la elementul conducator la cel condus, prin intermediul fortelor de frecare, ca urmare a apasarii reciproce a elementelor in contact.
Principalele avantaje ale transmisiilor prin frictiune sunt: functioneaza la un nivel redus de zgomot si vibratii; asigura protectia transmisiei in cazul aparitiei unor suprasarcini in functionare; realizeaza reglarea continua a turatiei la iesire (variatoarele), in functie de cerintele impuse de masina de lucru; solutia constructiva este simpla si costul relativ redus, in cazul unora dintre variatoare.
1900 – Bicicleta Haensel (brevetul nr. US656323)
Acest model, brevetat de Albert Haensel in 1900, foloseste un motor electric si o baterie de stocare, ambele sustinute de cadru, si un sistem cu multiple reductoare. Putem observa ca reductorul de sub sa prin intermediul unei curele de transmisie (sau lant), andreneaza roata din spate a bicicletei.
Pentru ca solutia constructiva nu era simpla (necisata multe lanturi si reductoare) si costul de productie era ridicat, in acelasi an, Albert Haensel breveteaza un alt model dar de aceasta data folosind transmisia prin frictiune.
Pentru mai multe detalii despre acest brevet de inventie click aici.
1917 – Bicicleta Howard Hughes (Humble, Texas)
La varsta de 12 ani, Hughes a fost fotografiat intr-un ziar local ca fiind primul baiat din Huston care are o bicicleta motorizata, pe care a construit-o singur, folosind parti dintr-un motor cu aburi al tatalui sau. De asemenea Hughes a dovedit aptitudini extraordinare in inginerie, construind primul transmitator radio din Huston, la varsta de 11 ani.
Howard Robard Hughes jr. a fost un antreprenor american care in timpul vietii sale s-a numarat printre cei mai bogati oameni de pe planeta. A devenit cunoscut ca producator de filme independente, apoi a ajuns un simbol in industria aviatica si spre finalul vietii sale s-a facut remarcat ca urmare a comportamentului excentric si nevrozei obsesiv-compulsive.
Surse: