Blocurile functionale ale unui ECU

Blocurile functionale ale unui ECU (Electronic Control Unit)

Timp de citit: 2 minute

Scopul acestui articol este prezentarea functionalitatii unitatiilor electronice de comanda din domeniul auto si intelegerea interconexiunilor blocurilor functionale.

Care sunt scopurile unui ECU?

Unitatiile electronice de control (ECU) reprezinta sisteme electronice dedicate care monitorizeaza si controleaza unul sau mai multe sisteme electrice intr-un automobil. Astfel, scopurile unui ECU sunt urmatoarele:

– preia comenzi de la utilizator prin intermediul intrarilor;
– controleaza sistemele electrice de care raspunde in functie de comenzile primite si de programul propriu de functionare;
– monitorizeaza sistemele electrice de care raspunde si le modifica functionarea pentru a le mentine in parametri;
– comunica prin intermediul liniilor de date cu alte ECU pentru a asigura buna functionare a intregului ansamblu;
– ofera informatii despre functionarea lui in timp real utilizatorului pentru ai permite acestuia sa i-a decizii.

Schema blocurilor functionale ECU

Interconexiunile blocurilor functionale

Fiecare bloc functional comunica cu celelalte blocuri prin intermediul intrarilor si iesirilor proprii.

Blocul de alimentare furnizeaza energie prin intermediul iesirilor sale tuturor celorlalte blocuri. In acelasi timp el este monitorizat de μC, asigurand astfel functionarea celorlalte blocuri in conditii bune.

Blocul de intrari preia semnale de la utilizator si le transmite blocului logic pentru a fi procesate.

Blocul de comunicare, „Transciever-ul”, functioneaza ca un traducator din limbajul folosit intre ansamblele din automobil „LIN / CAN”, in limbajul inteles de μC.

Blocul de iesiri, alimenteaza sistemele electrice de care raspunde unitatea de control in functie de comenzile primite de la blocul logic.

Blocul logic, monitorizeasa si controleaza toate celelalte blocuri interpretand semnalele si asigurand functionarea conforma a modulului.

Bibliografie:

https://www.dreamstime.com/

2 comentarii

  1. Foarte interesant și instructiv, știam toate aceste lucruri, dar nu toți lucrează sau studiază mai multe aspecte ale electronicii! Felicitări! Un articol pe înțelesul tuturor! ?

  2. Avizul amatorilor cu primitul energiei de la o alta masina daca bateria este defecta.
    Mare grija, nu incarcati bateria direct pe masina. Am vazut o chestie din asta intr-un service auto. Baietii aveau un redresor pe seleniu.
    SDV-uri bune numai pentru auto vintage, nu pentru aceste generatii, moderne de masini..

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *