• Ultimele adaugate
  • Kit-uri electronice DIY
  • Vizitatori online

    Acum sunt 14 vizitatori online.

    Controlul LED-urilor aRGB de pe Smartphone


    Imaginile produselor pot avea caracter ilustrativ. Va rugam consultati descrierea produsului.




    Download GRATUIT!

     Articol 

    Materialele pentru descarcare gratuita, sunt carti, cursuri preluate de pe alte site-uri si indeplinesc conditia de copyright impusa de UE in sensul ca, autorii (sau, mai rar, mostenitorii, detinatorii drepturilor de autor) sau editurile, le-au pus gratuit la dispozitia publicului. In general acestea pot fi doar descarcate pentru uz personal.


    Daca vrei sa sprijini acest proiect, doneaza pentru dezvoltarea si intretinerea platformei educationale de electronica DIY - electrokits.ro


    https://paypal.me/electrokits


    • Descriere
    • Alte detalii
    • Comentarii
    Articolul prezinta o interfata complexa de control a luminilor folosind o configuratie ESP32 cu banda LED WS2812; o interfata interactiva creata in aplicatia Blynk pe smartphone.

    In articolul precedent, v-am prezentat un sistem functional, explicat detaliat, despre o instalatie personalizata de LED-uri aRGB (WS2812) care poate fi controlata de la distanta folosind placa de dezvoltare ESP32. S-a mai prezentat si un cod care poate schimba animatia afisata de banda LED cu ajutorul unei interfete web.

    Daca aceasta interfata vi s-a parut prea simpla, iar numarul animatiilor si controalelor disponibile vi s-a parut prea mic, in articolul de fata va vom prezenta o interfata mai complexa de control a luminilor.

    O schimbare majora a acestei versiuni, fata de versiunea precedenta o aduce folosirea aplicatiei Blynk pentru crearea interfetei.

    Dupa ce s-au realizat mai multe combinatii de slider-e si butoane, s-a constatat ca urmatoarea interfata de control ar oferi cele mai multe optiuni pentru reglarea luminilor.

    Interfata control lumini cu WS2812

    1. Butonul ON / OFF este conectat la pinul virtual V7, iar modul este setat pe "Switch";
    2. Slider-ul pentru setarea vitezei animatiilor are output-ul setat pe pinul virtual V3;
    3. Butonul de tip "Step H" are output-ul setat pe pinul virtual V4;
    4. Butonul custom color are output-ul setat pe pinul Virtual V6;
    5. Slider-ul pentru luminozitate are output-ul setat pe pinul virtual V5;
    6. Slider-ul rosu are output-ul setat pe pinul virtual V0;
    7. Slider-ul verde are output-ul setat pe pinul virtual V1;
    8. Slider-ul albastru are output-ul setat pe pinul virtual V2;

    Instructiunile pas cu pas pentru fiecare functie din interfata de control principala, sunt prezente in imaginile aditionale (sub poza de prezentare a articolului).

    In cazul in care intampinati dificultati in folosirea aplicatiei Blynk, va recomandam urmatorul tutorial.

    O alta schimbare fata de versiunea precendeta, o aduce codul care interactioneaza cu aplicatia Blynk si banda LED WS2812.

    Desi s-a folosit aplicatia Blynk pentru a interactiona cu modulul ESP32, s-a pastrat si interfata web, in cazul in care modulul ESP32 nu se va putea conecta la serverele Blynk.

    Tot o schimbare notabila este folosirea update-urilor OTA (Over The Air), acest lucru permitand ca in viitor sa actualizati codul de pe placa de dezvoltare fara a necesita conectarea modulului ESP2 la computerul dvs.

    Pentru a uploada un nou cod cu ajutorul functiei OTA, trebuie sa fiti conectati la aceeasi retea cu placa de dezvoltare, iar in meniul Tools -> Port din Arduino IDE trebuie sa selectati urmatoarea optiune:

    ESP32 - Optiune pentru upload cod cu OTA

    Prezentarea codului:

    Puteti descarca / vizualiza codul aici.

    Cum adaugam animatii custom?

    Desi cele doua animatii incluse in acest cod pot parea suficiente, probabil sunt si personae care doresc sa adauge mai multe.

    Daca se doreste acest lucru, gasiti in cod urmatorul comentariu : "//aici puteti adauga o noua animatie". Deasupra acestuia, adaugati conditia de mai jos, iar in aplicatia Blynk modificati valorile de output (iesire) ale butonul de tip "Step H" astfel incat sa cuprinda numarul noii animatii.

    if(animation==x)//unde x trebuie inlocuit cu numarul animatiei dvs.
    {
    //aici puteti creea noua dvs. animatie
    }

    Pentru a intelege mai bine cum functioneaza libraria ce afiseaza animatiile pe banda LED, va recomandam sa cititi urmatorul articol de pe GitHib.

    Alte informatii despre acest proiect

    Folosind indicatiile prezentate mai sus, dupa mai mult de 100 de ore de functionare nu a aparut nici o problema.

    Consumul de energie electrica este scazut, acest proiect utilizand la luminozitatea maxima a ledurilor (led-urile fiind setate sa afiseze culoarea alb) - 1.2A / 5V, deci o putere de 6W, iar cu animatia din poza, consuma aproximativ 0,45A la 5V (2.25W). Deoarece consumul de energie electrica este scazut, acest proiect poate rula non-stop fara a creste semnificativ factura la energie electrica.

    Imagine cu functionarea proiectului ESP32 cu WS2812

    Daca aveti sugestii de imbunatarire sau probleme legate de acest proiect va vom raspunde in cel mai scurt timp comentariilor.

    Surse:

    RGB vs. Addressable RGB - FIGHT!

    Poate esti interesat si de:

    Controlul LED-urilor aRGB cu ESP32
    Aplicatii cu microcontrolere de uz general
    Conversia analog-numerica a semnalelor
    Primul proiect cu ESP32. Cum folosim Blynk?
    Daca ti-a placut, distribuie si tu Controlul LED-urilor aRGB de pe Smartphone pe Facebook. Multumim!

  • Categorie: Articole
  • Descarcare sau livrare spre: Romania & Moldova

  •  

    09/20/2020
    Ionut C.
    4 of 5 Stars
    Salut, eu folosesc aplicatia WLED ESP8266 made in Germania care are si sound reactive efect: https://github.com/Aircoookie/WLED
    09/13/2020
    Dorin R.
    5 of 5 Stars
    Ceva similar am si eu si chiar am vrut sa postez un tutorial... ma bucura ca exista oameni care nu sunt lenesi ca mine.

     

    Acest produs a fost adaugat in catalogul nostru la data de 12 septembrie 2020.

    WARNING: An Error occurred, please refresh the page and try again.